söndag 12 december 2010

Ooohhh my goood

Länge sen sist.. Fullt upp och MASSOR att skriva om.
Arbetsveckan har varit okej så den lämnar vi därhän. Men det finns lite annat jag kan berätta för er.

Jag har oroat mig lite för Selma i veckan, hon har inte velat gå till skolan och klagat dels på magen men sedan på halsen.
Förra måndagen fick vi hämta henne på skolan för hon hade ont i huvudet, när vi sedan kom hem verkade det ha gått över... Nu i måndags fick Andeas hämta henne för att hon hade ont i halsen, sedan var hon hur pigg som helst och ville gå ut och leka...
Sen kom hon upp varje morgon och klagade på magen eller halsen. Men gick ändå till skolan. Jag misstänkte att det var nått i skolan som inte var bra och frågade henne men hon sa att allt var bra. Så då får jag väl tro på henne och låta saken bero lite.

Däremot natten till lördag kom hon upp och var risig. Feber, väsande andning och skrällhosta. När jag skulle åka till jobbet på morgonen gav jag henne febernedsättande och hosmedicin och sa att hon skulle stanna hos mormor när vi åkte till IKEA på eftermiddagen, men det ville hon inte. Och under dagen piggade hon på sig så hon följde med.
Så efter jag jobbat klart på lördagseftermiddagen kom Andreas och barnen och hämtade mig på jobbet och så styrde vi kosan mot Linköping.

Väl i Linköping möttes vi upp av svärföräldrarna och vi bestämde oss för att gå och käka lite julbord på IKEA.
När vi var mätta och goda var vi ganska stressade och gav oss av mot soffavdelningen. Ett snabbt stopp vid hyllavdelningen för att skriva upp vart vi skulle hämta hyllan... Edvin sprang själv för han ville inte sitta i vagnen. Eftersom han oxå är förkyld började han hosta av ansträngningen så Andreas sätter honom i vagnen och vips så spyr han upp det goda julbordet... Då har dom just nått fram till Selma och mig som gick lite före.
Selma är som bekant RIKTIGT kvacklig så när hon ser och känner lukten av Edvins spyor så spyr hon oxå!!!

Gissa hur det känns att stå inne på IKEA superstressad av tidsbrist och se två ungar som spyr! Fy ända in i ... Ett av dom jobbigare ögonblicken jag varit med om vill jag lova för båda ungarna tjuter och skriker och det är spyor överallt!!! Jag lyckas få tag i en dam i personalen som lyckas få tag i lite papper och påsar så vi kan byta kläder på Edvin och torka av Selma.
Herregud! Inte ett av dom trevligare besöken på det stora möbelvaruhuset;)

Nå ja tillsist lyckades vi komma hem MED soffa och lite annat.

Inga kommentarer: