onsdag 1 december 2010

BBBbbbrrrr -18grader

Arton jävla minus grader när man vaknade idag!!! Fy för den lede, idag stannar jag inne=)

Tur att jag har inomhus göra att göra. Idag spacklar jag. Snart klar. Nu är det bara att vänta på att det torkar sedan slipa och spackla igen.

I måndags ringde jag cykleverkstaden för att ge dom en sista chans. Jag hade turen att få en väldigt trevlig sköterska när jag skulle boka tid (min kusin;)) Så jag fick tid till Brunegård samma eftermiddag. Han undersökte lite och gjorde samma bedömning som jag att det är diskbråck igen.
Han frågade vad jag jobbar med och jag berättade att jag är gjutare, då ville han att jag skulle berätta mer exakt vad jag gör... När jag berättade hur mycket detaljerna väger såg han lite sur ut och sa att jag måste nog iaf gå till en sjukgymnast. Sen fick jag värktabletter och remiss till vanlig röntgen samt magnetröntgen. Jag vet ju att det är bara att låta skiten värka ut så jag är inte så orolig men under tiden måste jag äta tabletter som får mig att stå ut. Brunegård frågade om jag vill bli sjukskriven men det vill jag absolut inte. Det är bättre jag står ensam nere i mitt hörn på jobbet, för humöret är inte alltid på topp när jag har ont... Så jag ber om ursäkt redan nu om jag har kort stubin och fräser lite.

Går dagen ägnades åt att åka fram och tillbaka från stan hela förmiddagen, eftermiddagen hämtade vi en soffa åt kära mor i Västervik. Å vilket jävla väder det var att köra i!!! Snöstorm!!! Jävla vinter!!!

Min älskade syster fyllde år oxå. Grattis i efterskott Anna!

Inga kommentarer: