onsdag 3 februari 2010

Segt

Jäklar vad seg jag känner mig. Har ingen större lust att göra nått. Sitter och drömmer mig bort och tittar på "En plats i solen" på 8:an. Det ser så underbart ut med alla sandstränder och en stor härlig värmande sol... Suck undrar om vi nånsin får se solen igen...
MOAhahahhaaha nu har jag gnällt färdigt.
I dag har jag målat grinden som ska sättas upp vid trappan uppe när Edvin får eget rum, sen har jag hör och häpnad faktiskt pluggat lite (fick förresten godkänt på provet....) lite mockande och plockande har oxå hunnits med. Nu ska jag snart knalla upp till skolan och vara med barnen och åka skridskor - ja jag ska INTE åka (vill ju inte spräcka isen om/när jag ramlar). Sen får vi väl se vad vädergudarna vill, tänker dom hålla tätt ska Gabbe träna innebandy i kväll men jag har ingen lust att ge mig ut om det snöar. Volvon är lite hemlig, fläkten fungerar bara när den vill och då om det snöar immar rutorna igen å det har jag ingen lust att köra med.
Annars är det väl som vanligt här i bonnabyn, jag har lite lappsjuka och känner panik över att inte ha nått jobb. Snön ligger vit på taken och fläckvis gul på marken... I helgen ska vi åka och hämta hö till hästepollarna och försöka fixa till en box till i stallet eftersom Olga är så elak mot Randus. Sen blir det nog att börja röja ur rummet i källaren så jag kan börja måla.

Edvin var hos tandläkaren igår. Han var jätteduktig ja han ville väl inte gapa riktigt men sköterskan kunde iaf räkna tänderna och han hade 16st. Han har ju slagit bort en liten bit på ena framtanden men det var ingen fara eftersom den inte blivit missfärgad. Det blir ju lätt så när man far mellan golv och tak i 180km/timma...

Inga kommentarer: