tisdag 9 februari 2010

Länge sen sist

Jag får ovett för att jag inte skriver här... Men tiden vill inte räcka till riktigt.
Nu när badrummet är färdigt trodde jag att jag skulle ha lite mer tid men tji. Helgen gick åt att hämta hö till hästkrakarna och röja ur rummet i källaren. Tiden går ju som bekant fort när man har roligt:) I går målade jag färdigt Gabbes rum sen monterade vi sängen. I dag ska vi väl lösa förvaringsbiten i hans rum och kanske även försöka leta reda på altanen under 50 cm is och snö... Vår trappa är just nu totalt livsfarlig att gå i. All snö från taket ramlar ju rakt ner på den och packas nått enormt hårt.
Andreas och jag gjorde ett expriment i helgen. Vi räknade ut att vi lägger närmare 2000kr i månaden på snus! 2000kr!!!!! Fatta hur mycket pengar man bara spottar ut! Vi har ju länge gått och trånat efter en i30 (en bil...) och avbetalningen på en sån ligger på ungefär samma summa! Så i fredags bestämde vi oss för att testa att sluta snusa, det smakar ju ändå inte ett jävla dugg! MMM det gick väl så där... Det var inte så mycket muntra miner här ett tag kan jag väl erkänna. Jag var konstant yr och gaaanska lättirriterad och Andreas hade stubin som inte var längre än 2 millimeter=( På söndagen åkte Andreas och köpte var sin dosa, gissa om vi blev besvikna när det inte ens smakade gott när vi stoppade in en snus. Så när den här dosan ska i af jag göra ett nytt försök. Andreas hade bara tagit 2 på jobbet i går så han är nog oxå lite sugen på att lägga av men det får bli hans eget beslut.

Jag håller ju på med en pärltavla som jag ska ge bort i present så småningom. I går skulle jag limma första plattorna... Det gick käpprätt åt helvete! Faaaan vad arg jag blev! Nu är det pärlor över halva vardagsrummet.... Jag blev så förbannad att Andreas satte sig vid pärlplattorna och försökte rädda det som gick=) Det är ju fruktansvärt tidskrävande så han kom väl inte så långt men det var fruktansvärt gulligt av honom att försöka iaf. Gullig han é! Jag ska väl plugga lite först sen får jag väl sätta mig och se vad jag kan göra åt katastrofen.

Jag har lite ont i magen. Min lilla Selma åker till Spanien men sin pappa den 12 februari och kommer inte hem förrän den 25! Vi har aldrig varit ifrån varandra så länge. Jag kommer längta ihjäl mig. Det är ju inte direkt att bara åka och hämta henne om jag skulle få lust...
Jag tänkte på en sak igår när vi varit hos hästarna. Andreas, Selma och Edvin tog traktorn till stallet för att köra dit lite plåtar som vi ska ha där. Selma har det ganska förspänt igentligen... När hon är hos oss får hon göra väldigt jordnära saker som att åka traktor och mocka skit när hon är hos sin far tar han med henne på utlandsresor och annat kul. Hon får verkligen båda delar! Undrar om hon blir mer bortskämd än andra barn...

Inga kommentarer: