fredag 17 juli 2009

Kalaset

Kalaset blev riktigt trevligt. Jag tror ingen var missnöjd iaf. Selma fick massa fina presenter och all den uppmärksamhet hon önskade. Efter fikat badade Selma, Ellen (Annas dotter) och Hector (Isas son) i poolen. Svinkallt enligt mig, skönt påstod barnen;) Dom andra kusinerna roade sig på studsmattan och med traktorn. Anna, Peter och Ellen skulle återvända till Sveriges baksida idag så dom gjorde oss äran att stanna lite efter kalaset för att umgås. Trevligt, det är ju inte allt för ofta vi ses... Jag förmodar att vi får försöka ta oss till deras sida någon gång under sommaren...
I dag var det Kristdala marken, då var vi ju tvugna att åka:) Den är ju något större än Tuna möte som vi var på sist. Som vanligt är det ju inget speciellt att handla (mer än Mariannelundskarameller) men lite bråte fick vi allt med oss hem.
När vi åkte hem svängde vi förbi Andreas mormor och hämtade en kökssoffa oxå som vi ska ha i köket. Vi var först inne på att vi skulle måla den vit, men nu funderar jag på om den ska vara träfärgad istället. Den är ju målad nu, men jag funderade på att ta bort färgen... Hum ja jag vet inte...

1 kommentar:

syster sa...

Du har ju tidigare skrivit om dina stavfel och återigen har tryckfelsnisse varit framme. Vi bor nämligen på Sveriges FRAMSIDA där det aaaaaldrig regnar.. ;) Å ni är stjärtligt välkomna hit! Vi har ju tak över huvudet i två månader till iallafall..