tisdag 30 juni 2009

Vaaaaaaaaaaarrrrrrrmmmmmmmmmttttt

Jag brukar vanligtvis inte klaga på värmen, men idag har det varit nära på outhärdligt! Det är inte varmt utan kvavt och klibbigt så in i bängen! Man får ju knappt luft. Och dom stackars små barnen blir allmänt kinkiga och gnälliga. Jag har full förståelse för det, men det är svårt när man själv far illa. Edvins kläder går att vrida ur när han har sovit, visserligen sover han endast i blöja och kallingar men örngottet på kudden.... Håret ser ut som han kommer direkt från duschen, stackars pojk!
Annars har väl dagarna sett ut som vanligt... Lördagen lurade jag Andreas att åka på Tuna möte, en yttepytte liten marknad. Vi fick med oss en kvast och Mariannelunskarameller hem iaf;) Sen blev det vist en sväng till Västervik oxå, där handlades det en hammock och lite annat smått och gott.
Söndagen lånade vi ut Edvin en stund till farmor. Jäklar vad vi jobbade då! Vi hann med massor. Det är massor kvar men vi kom en liten bit iaf.
Idag har jag mest latat mig och umgåtts med min kära syster och hennes son. I morgon ska Edvin till dagis, Gabbe på kollo, Selma är hos sin far och Andreas jobbar - då jäklar ska jag jobba hårt igen:)

Inga kommentarer: