lördag 6 juni 2009

Jobb och dagissjuka

Jag överlevde iaf mina första dagar som vägarbetare. Men det är hemskt vad folk kör fort förbi trots att dom ser att det går människor och arbetar på vägen. Hänsyn verkar inte finnas med i vissas ordbok. I övrigt var det riktigt roligt att vara flaggvakt. Även om det var långa dagar och det regnade en del på oss.

Ja dom senast dagarna har jag bara jobbat och sovit så jag har inte så mycket att skriva om... Jag kan ju iof berätta att Olga är sjuk. Inte så kul. Hon har fått feber och är hostig och snorig. Jag pratade med veterinären igår, dom kunde inte ta några prover eftersom det var fredag så vi avvaktar till måndag och ser hur hon mår. I dag på morgonen hade febern sjunkit och hon har ätit och druckit så vi får hoppas att hon är på bättringsvägen. Enligt veterinären är det inte ovanligt att framför allt unga hästar blir sjuka när dom byter flock så som Olga gjort. Det blir lite som när man skolar in på dagis...

Inga kommentarer: