onsdag 24 juni 2009

Snabba ryck

Jäsiken vad dagarna går fort! Det bara small te´så var det onsdag! Idag har vi varit på banken sen hann vi inte så mycke mer känns det som. Ja Selma och jag har ju bråkat med dammsugaren och varandra förstås;) Sen har jag mockat i "sjukstallet", sen var jag tvungen att gå hem och sanera mig för då ville Selma och Elin (grannflickan) att jag skulle hjälpa dom rida Elins ponny. Så blev dom osams om vem som skulle göra vad åhejåhå. Men det löste sig så dom fick rida en stund var. Till och med Edvin red en liten sväng, men han tyckte inte det var lika kul... Däremot älskar han att vara med i stallet och köra skottkärra och greja, särskilt om han råkar hitta en vattenhink...
Stackars lilla Edvin hade plåster på knäna när jag hämtade honom på dagis idag. Han hade ramlat på asfalten och det hade kommit blod. Två rejäla skrubbsår hade han stackarn, sen klämde han tummen i toadörren hemma oxå. Ingen bra dag för min lille prins. Lite bättre blev det när morbror Rickard kom så han fick hjälpa honom i garaget. Jag måste verkligen försöka få tag i ett par riktiga jobbarbyxor till den ungen!

Inga kommentarer: