lördag 7 augusti 2010

Gladaste ungen!

Syrran har nog den gladaste ungen jag har träffat=) Han tyckte hela dopcermonin var hel kul han garvade och slet i bandet och i klänningen hela tiden. Så otroligt söt! (han måste bara brås på moster;)) Jag ska höra med solstrålens föräldrar om jag får lägga ut en bild på charmören.

Det var ett kort intensivt besök hos min kära syster och hennes familj. Lika trevligt som vanligt det blir dock liiite mycket med tre hundar (där våran är k#t på syrrans tik HELA tiden och bara piper och far omkring... lite jobbig...) samt en hel drös med folk som alla har olika vanor och barnen blir uppspelta och vägrar sova och när dom väl nästan sover låter nått som dom inte är vana vid så dom hoppar upp igen osv... På det viset hinner man inte umgås så mycket som man kanske skulle önska men det blir väl fler gånger får vi hoppas=) Annars brukar ju Anna och jag prata i telefonen någon timma ett par gånger i veckan...

I torsdags skulle vi åka till Västervik en sväng för att köpa mer färg till stallet. Vi hade ju köpt blå färg i Vimmerby som inte räckte riktigt, men när vi åkte in och skulle köpa mer blev vi upplysta om att den färgen finns inte längre... Där fick man för att man köper billigt skit... Så nu blev det en tur till Cheapy för att köpa en annan färg. Jag fick syn på en grå färg som skulle kunna funka som dessutom var på utförsäljning;) 68kr/2,5l burken Nu tog vi till ett par extra burkar och gick till kassan. Där stod butikschefen, han som vi "diskuterade" lite med när taket i köket var trasigt och dom inte kunde få fram nytt i samma fabrikat och färg... Han kände igen oss så vi fick dessutom 50% på dom 68 kronorna=) Kanon!

Innan vi skulle åka hade jag slängt i en maskin tvätt som jag gick för att kolla om den var klar. När jag kommer in till tvättstugan och tittar på tvättmaskinen ser jag nått konstigt på glaset... va faan är det tänker jag - karlbergs??? Där ligger mitt tankkort och snurrar med i tvätten precis som resten av min plånbok... Så nu har jag inga svarta pengar längre... Lite tur är det att reklamen oftast ljuger lite för jag hade hällt i en skopa Vanish men pengarna verkar vara kvar iaf...;)

3 kommentarer:

Isa sa...

Jaja nu vet jag hur ni kan ha så mycket pengar jämt.. Ni tvättar pengar alltså Hahah

Linda sa...

Mmmmm men säg inget till nån.

syster sa...

Jag är så van vid att det är mycket folk som kommer hem till oss samtidigt, så jag tycker bara att det är trevligt! :) Å att Laban har lite för mycket testosteron kan ju inte han rå för. Ha ha