söndag 21 mars 2010

Sovmorgon efterlyses

Alla som känner mig vet hur mitt morgonhumör är... Jag låter lite som en brummande björn tills jag har fått kaffe i magen och läst tidningen i lugn och ro. Dessutom tycker jag VÄLDIGT mycket om sovmornar. Tyvärr är det ju så att sovmorgon är något fruktansvärt sällsynt här. Jag kan faktiskt inte komma ihåg när vi fick sova längre än halv 8 och det tycker inte jag är sovmorgon. I dag ville Edvin kliva upp tio i sex!!!! En sönda!!!
Man kan ju bli tokig för mindre. Först får man inte sova ordentligt på natten för att han ska ligga med sitt huvud uppe på mitt sen vill han gå upp klockan sex! Nedrans unge!
I dag lyckades vi få honom att lägga ner huvet till klockan var lite efter 7. Då vaknar jag av att han står på knä bredvid mig och gnäller... och håller fram handen... han hade stoppat handen i blöjan och hade just bajsat god morgon.... Fräscht inte!!!!

Det blir nog en härlig söndag... regnar gör det oxå... men det är bra för då försvinner snön=) Synd bara att den rinner in i källaren=(
Kanske kan bli städdag idag? Å våfflor som belöning när städningen är avklarad!
Som tur är tog vi ju den utlovade ridturen igår, idag hade det inte varit lika mysigt.

Inga kommentarer: