söndag 13 september 2009

Kalas, shopping och irritation

I fredags var det dax igen! Andreas födelsedag skulle firas med släkten. Vi köpte en gigantisk smörgåstårta nere på Polenica, den var väldigt god och tog nästan slut helt... En bit blev det kvar till frukost;) Sen var det kaffe och kladdkaka/paj... Det verkade dock som om dom flesta var ganska mätta för det blev massa paj och kladdkaka över... Stackars oss som blir tvugna att äta upp det;)
Andreas fick en massa fina presenter och jag tror nog han var nöjd med dagen.
Lördagen åkte Andreas med min pappa på folkrace i Borås.... Inte direkt nästgårds men men... Edvin och jag tog tillfället i akt och hälsade på kusin Hector, moster Isa och farbror Tomas. Vi hade en jättetrevlig dag som gick alldeles för fort.
Idag styrde vi kosan mot Linköping... igen... Ja men det är så roligt att shoppa lite. Även denna gång blev det mest lite småpryttlar och en del bil grejer... Bromsarna behövde visst bytas bak oxå på den svart... En cykelstol blev det till Edvin. Han fick en prov tur förut, det tyckte han var jättekul. Så nu kan vi ut och cykla hela familjen:) Jag kan dock inte köra så fort... Jag har ärvt svärmors gamla cykel och däcken vobblar så fort man kör lite för fort. Jag får nog önska mig en ny av tomten. Iof kan man ju byta bara hjulen men dom kostar ca 450kr/st sen ska man ha däck och nya lysen och lite färg... Nä det får nog bli en ny så smånigom.

Irritationen idag kan delas i två... Det ena vet jag inte om jag bör skriva om eftersom jag inte vill hänga ut någon(även om det är ett gammalt ex...)
Det andra är filmen på fyran! Jag hatar verkligen att den är dubbad! Det låter så jävla tillgjort när dom lagt på svenska röster. Dom bara läser texten utan inlevelse!GGGGRRRRRRRRRRR! Men jag vill ju veta vem som är mördaren!

Inga kommentarer: