onsdag 2 september 2009

Föräldramöte

Dagen började med att jag skulle till slakthuset, förlåt, sjukhuset för att ta ett nytt blodtryck eftersom det var lite högt sist. Det var högt idag oxå så nu skulle jag ta ett nytt nästa onsdag igen... 07.45! Vilken jävla tid! Förhoppningsvis kommer min käre far och skickar ungarna till skolan nästa vecka eftersom Andreas jobbar förmiddag då.
Efter det rullade dagen på som vanligt. Klockan ett kom mor ut. Hon hade lovat att passa barnen när jag skulle på föräldramöte.

Föräldramötet gällde dagis. Nu ska dom slå ihop dagiset Edvin går på med ett mycket större dagis. Allt för att spara pengar. Som i så många andra fall blir det barnen som blir drabbade. I dag är det 15 barn på 3 fröknar på Edvins dagis, efter januari 2010 kommer det vara 52 barn på visserligen fler personal men ändå! Hur ska dom kunna ha koll på alla ungar? Jag fattar inte hur dom tänker. Visst dom har ganska många barn på Kotten, som det andra dagiset heter, redan idag men vi har faktiskt valt att ha vårat barn på ett mindre dagis. Och tycker att det fungerar alldeles utmärkt. Han älskar att gå till dagis! Hoppas inte det blir "förstört" nu. För hur det än är så måste ju fler barn innebära mer ljud och mer stim. Jag kan inte räkna ut det på nått annat sätt... Har jag fel?
Vad händer om det "händer något"? Kan dom evakuera så många så små barn? Hur ska dom kunna hålla reda på alla när dom är ute? Att hålla reda på 5 barn eller 15 eller 52 är en ganska stor skillnad. Visst alla kanske inte är på samma ställe hela tiden men hur ska det gå till?
Ja lite upprörd är jag allt. Visst det kommer säkert lösa sig och jag tror nog att Edvin anpassar sig men jag förstår inte hur personalen ska kunna hinna/orka med så många så små barn.

Inga kommentarer: