tisdag 11 augusti 2009

Stupade planer

I dag skulle Selma leka med en kompis i Tuna, så jag tänkte ta mig en tur på "stan" när jag hade skjutsat henne... Men jag kom aldrig så långt. Jag svängde in till min kära syster för att se hur dom hade det och kasta ett öga på övervåningen som är under konstruktion. Dom har byggt en gigantisk balkong och isolerat. Isa förklarade hur allt kommer bli och jag är helt övertygad om att det kommer bli assnyggt. Efter inspektion och kaffe behövde Isa dra iväg på ett ärende, jag stannade hemma och tog hand om barnen... Jag kan säga att Edvin visade upp en av sina mindre trevliga sidor och var inte alls glad. Till hans försvar kan nämnas att han inte sovit middag så han var säkert trött och hungrig. Syrrans ärende skulle ta ca 20 min... (båda mina systrar lider av tidsoptimism) det tog nog det tre dubbla:( Som "straff" stal vi en banan från henne.
Nä vars det gjorde inte så mycket att det tog tid, vädret var ju ändå inte så kul så jag får väl gå till stan en annan dag. För när Isa kom hem var det bara att peta in Edvin i bilen, jag tror han somnade innan vi kommit av garageinfarten.

En sak har jag iaf hunnit idag... Jag har beställt min älskade makes födelsedagspresent:)

1 kommentar:

syster på solsidan sa...

Du kan väl ändå inte mena att JAG är tidsoptimist!! Jag planerar alltid så jag har gott om tid vad jag än ska göra.. ;)