lördag 8 augusti 2009

Jag behöver hjälp!

I onsdags ringde arbetsförnedringen till mig och ville att jag skulle komma dit och göra en ny handlingsplan. Visst, jag knata in där på torsdag förmiddagen och sa att jag funderar på om man kan få gå på Lernia och lära sig programera CNC maskiner. Jag vet ju att dom har både lokal och lärare i Vimmerby. Men si det gick inte! Kostar för mycket... Däremot kan jag få gå på praktik eller praktisk kompetensutveckling. Så finns det något företag som kan tänka sig att lära mig dom är sakerna så kan af betala, men lärare och lokaler kostar för mycket... Trots att det finns både lärare och maskiner i samma hus som af. Vilket skitsnack anser jag! Man får bara inte komma med egna ideer.
Men nu har jag funderat lite. Tänk om man skulle prova på något helt nytt... Där kommer ni in i bilden. Jag vet inte riktigt vad jag ska prova. Jag var lite inne på äldreomsorgen, men jag vet inte. Är rädd att jag inte pallar med. Iof kan det ju då vara bra att ha provat innan, praktiken kan vara 1 till 6 månader. Vad tror ni finns det något annat som skulle passa mig bättre?
Tyck och tänk! Alla funderingar mottages tacksamt!

Inga kommentarer: