söndag 10 maj 2009

Härlig dag!

I går hade vi en riktigt härlig dag, nästan hela dagen. Först var vi på folkrace och tittade lite, det är alltid kul men det var lite dåligt med action igår. Dåligt med rullningar och riktiga fajter. Vi stannade visserligen inte till finalerna men det kändes som vi hade tittat färdigt i af.
Sen åkte vi hem till lilla Olga. Vickan hjälpte oss att spänna för vagnen sen tog vi premiärturen med vagn! Det var så roligt! Hon är lite "tittig", rädd för brunnslock och brevlådor men ändå så snäll! Jag är nog lite kär i den hästen! Inte bara jag förresten, ni skulle ha sett Andreas när han hade kört.... Vilket smile! Han tyckte oxå det var toppen, han pratade om det hela kvällen sen:)

Så långt var ju allt frid och fröjd... Vi gjorde oss lite middag, vi åt stark mat så Edvin fick en burk med spagetti och köttfärssås. Vi tyckte nog att han varit lite hängig, trött och gnällig å dan men under middagen förstod vi varför... Som tur var hörde jag att det var något på g, så jag hann vända barnstolen om... annars hade vi haft bordet fullt med begagnad spagetti... Trevligt not. När vi tog tempen på honom hade han 39,1 igen. I morgon ska jag ringa Anette på BVC och höra vad vi ska göra. Det kan ju inte vara normalt att en unge är sjuk så här ofta? Han orkar ju ingenting för han har feber och skit hela tiden. Stackars lille pojk. Idag har han ingen feber men är lös i magen och kräks ibland. Ibland kan han äta utan problem och ibland kommer det upp konstigt. Vi har försökt att bara ge honom lite och oftare men han är ju hungrig.

Idag skulle vi ju haft Lingon och blåbär party men jag fick ringa runt och avboka alla som skulle komma, trist. Nytt datum blir 21/5 klockan 14.00. Ni är välkomna då istället.

Inga kommentarer: