tisdag 26 maj 2009

Händelserikt

Jag började faktiskt skriva lite i söndags, men blev avbruten så det bidde inget inlägg. Det har naturligtvis hunnit hända lite sedan jag skrev sist... Låt se... först var det lördag, då var vi på ALV. Det är mysigt att gå runt lite där nere tycker jag (bäst innan alla turister kommer). Andreas fick mig att gunga gungbräda så jag höll på att ramla av. Gissa vem som har blåmärken stora som tennisbollar på låren... Snyggt, undrar vad kiropraktorn ska tro på torsdag... Efter AVL firade vi Peters födelsedag med lite gott att äta och dricka.
Söndagen kom Olgas fd ägare... Nu är hon vår;) Hennes lille pojk blev så kär i våra kaniner så han köpte dom av oss. Jag tror dom får mer omvårdnad och kärlek där än här... Våra barn har inte märkt att dom är borta än...

Måndagen blev en liten shopping tur till Linköping tillsammans med min älskade make och min kära syster och hennes son. Vi shoppade massa saker -till mig:) Jag hittade äntligen en jacka och två par skor, brallor och ett linne:) Nu är det färdig shoppat för detta år. Vi hade verkligen en toppen dag! Det måste vi göra om snart...

Idag har jag jobbat lite, när jag åkte hem insåg jag att jag inte kunde hämta Edvin med bilen eftersom jag inte hade någon barnstol i den. Jag hämtade dom stora barnen, gick ner till dagis och hämtade Edvin, hem igen huset var i en enda röra, jag kunde inte komma på någon mat att laga till, ner till affären och handla korv, hem igen då började det regna, slita ner tvätten som var torr ute, in och laga mat, ungarna skriker och är osams, hungriga och trötta, telefonen ringer, ryggen värker, fram med maten, mos å korv, Isa och Hector kommer och vill rida på Olga, äntligen sitta ner och prata över en kopp kaffe. Ungarna springer fram och tillbaka och frågar och vill hela tiden, ner till hästen och sadla ut och rida en sväng hem och kasta ungarna i säng ner och tända pannan så jag kan duscha, Edvin vägrar sova, pannjävlen vill inte brinna nytt försök, nu brinner det Edvin sover och jag ska äntligen ta en dusch! Ska upp klockan 05.00 i morgon - kurs i Jönköping igen. Livet i Frödinge....

Inga kommentarer: