söndag 8 mars 2009

Veckan som gick

väldigt fort gick den! Jag började ju ett nytt jobb i måndags. Klockan 6 var jag och en kille ner i Oskarshamn på kärnkraftverkets parkering. Vi ska fungera som parkeringshjälp till alla som ska till kärnkraftverket och arbeta. Just nu är det ett par tusen fler än vad det brukar. Det är väl kanske inte ett av dom mest utmanande arbeten jag haft men det är ju trots allt ett arbete! Det blir många timmar ute i kylan och jag kan säga att det är kallt så in i h...ete vid havet! Det är långfillingar och tillochmed mössa på. Jag som ALDRIG använder mössa...
Vi är även vid godsmottagningen och dirigerar trafiken. Där är det lite roligare, man kan prata lite med hundförarna och securitasvakterna. Trevligt folk.
Ja det är väl ungefär vad denna vecka handlat om... Jobb, jobb och jobb. Fast jag måste säga att jag har tur som har en så snäll far som tagit hand om barnen på eftermiddagarna eftersom Andreas har börjat jobba. Pappa har haft maten på bordet när jag kommit hem:) Sen har jag umgåtts lite med barnen och lagt dom därefter har jag själv ramlat i säng vi 9...
I lördagskväll fick vi besök av min syrra och hennes man och son, det blev lite wii bowling och golf. Jag hatar att säga det men den lilla skitungen (Isa) vann en gång... Men vi kommer igen bara ni vågar er hit igen;)
Idag tog vi en liten tripp till Västervik bara för att göra något tillsammans, det blev lite shopping och en tripp till svägerskan i Toverum. Tack för att vi fick komma;) kram kram

Inga kommentarer: