lördag 21 mars 2009

Helg!

Härligt! Både helg och vårväder! Nu känns livet underbart igen;) Idag har Selma och jag varit ute på en ridtur. Ja, det vill säga Selma red och jag gick bredvid... Idag vågade hon både trava några steg och lät mig släppa grimskaftet en stund. Jättebra jobbat! Vi tog några kort oxå, jag lägger ut dom så fort jag hinner.
Jag får nog ringa BVC på måndag. Edvin hade nog inte vattkoppor för prickarna han hade försvann, men däremot är han väldigt hostig och har varit det väldigt länge nu. Vi har provat att ge honom hostmedicin men den kräks han upp med en gång. Förra helgen pratade jag med sjukvårdsrådgivningen och dom sa att vi kunde ge honom honungsvatten, ska jag berätta vad han tyckte om det? Urk var hans åsikt. En liten klunk eller två men sen gick det inte mer. Så på måndag får jag ringa och höra vad dom tycker vi ska göra för i dag hade han lite feber och han kräks upp slem lite då och då. Han är ju pigg och glad och äter och leker men jag är lite orolig för hostan. Jajaja jag vet jag är en hönsmorsa... Men det står jag faan för!

Inga kommentarer: