söndag 8 mars 2009

Nu ska vi se

om vi kan hinna ikapp... Jag tänkte börja med att berätta om vår helg på andra sidan Sverige.
Vi kom hem till min kära syster på fredag eftermiddagen. Vi hade hållt Edvin vaken större delen av förmiddagen så han sov faktiskt nästan hela vägen mellan Vimmerby och Alingsås! Skönt för honom. På kvällen sen skulle A och P på Lundell så vi fick den stora äran att vara barnvakt åt deras dotter E. Först var det menigen att E skulle sova hos farmor och farfar men hon ville så gärna stanna hos Edvin och det fick hon ju gärna. Kvällen började bra, vi tittade på Pippioch hade mysigt. Vid straxt efter 7 skulle jag bara hämta en sak i vårt rum och E, som satt på golvet skulle följa med mig. Men när hon skulle springa efter mig snubblade hon på en sladd och föll handlöst i golvet. Oj vilket ovästen det blev! Det gjorde ju jätteont på stackars liten, hon fick världens största fläskläpp. Hon var ledsen en stund men till slut lyckades jag få henne att somna iaf. Lördagen var vi på Baby och barn mässan i Göteborg, det var trevligt. Det finns ju hur mycket saker som helst som man skulle kunna köpa om bara plånboken tillät... Men frågan är ju om man skulle hinna använda allt man skulle vilja ha... Tror knappast det.
På kvällen var det dags för Pistvakterna. Problemet var ju bara att jag är som jag är och hade bokat ett hotell helt åt h...ete. Planen blev tillslut att P skulle skjutsa oss till Kajskjul8 sen skulle vi ta taxi tillbaka efter föreställningen.
När vi kom in på Kajskjul 8 var det massor med folk och långa bord upp dukade. Vi fick en äldre man och kvinna på vår ena sida. Mannen presenterade sig och pratade massor under hela kvällen, han bjöd på vin och var väldigt trevlig. Plötsligt säger han att hans sällskap ska åt dom hållena där vårt hotell låg, och att han ska fråga om vi inte kan få åka med henne. Så slapp vi ju ta taxi sa han. Dom var verkligen jättetrevliga!
På söndagen kom P och hämtade oss, oj vilken hemlägtan vi hade till Alingsås för att träffa vår lille son igen! Allt hade gått bra på natten den lille busen hade sovit betydligt bättre än annars... A hade bara behövt gå upp två gånger på hela natten...
Ja det var Alingsås helgen det. Enda tråkiga den helgen var att vi inte träffade A med familj så mycket, men det blir ju fler gånger;)

Inga kommentarer: