onsdag 5 december 2012

Skönstädning

Jag är så lik min mor ibland, mest när det kommer till städning. Jag liksom hon skapar först en helt fantastisk oordning innan allt har omorganiserats och hamnar där det är tänkt.
I går började jag julstädningen av kåken. Jag möblerade om vardagsrummet skurade panelen i hallen, bytte överdrag på soffan- ja sen var den da´n gången... Det går inte fort men jag gör det i min takt och min ordning =) DÅ tycker jag att det är roligt att städa... Min närmaste familj vet vad jag pratar om, jag sorterar lådor och tittar vad jag hittar. Skillnaden nu mot när jag var liten är att nu "måste" jag ju göra färdigt hela vägen även om det tar ett par dagar.

Så är det denna vecka består av julstädning och dom sista julklappsinköpen. Vi har några kvar som behöver införskaffas.
Ett tips till våra barn om det nu är någon som behöver ett tips:

Selma: dom har rea på hippoteket just nu
Edvin: plattor till lego
Gabriel: vill köpa en målvaktströja på intersport och har presentkort men det räcker inte riktigt så presentkort på intersport

Å till mig då en assistent kanske eller en systemkamera ;) hahaha eller en gård jag pnskar mig bara små billiga julklappar. Fast jag skulle bli jätteglad för ett par örhänge oxå.

Nähä dax att sätta fart!
Ha en fin dag

Å nä jag tänker inte kommentera snöhelvetet! Nu har ni fått som ni vill å nu slutar inte skiten! Blä!!!

Inga kommentarer: