måndag 10 december 2012

Sandlådan är frusen

I mina arbetsbeskrivning står det att jag är ansvarig för att sköta min maskin, det står ju naturligtvis samma sak i alla gjutares arbetsbeskrivningar, även dom 4 kollegor jag har i min maskin. Därför kan jag inte fatta varför somliga i den skaran anser att dom kan bortse från vissa uppgifter...
Det är sjukt irriterande att komma tidigt en måndagmorgon mitt i en jävla vinter och upptäcka att det återigen har fuskats men en massa uppgifter.
När det fuskas ena veckan betyder det att den som har förmiddagsvecka veckan efter får ta även den skiten som lämnades.
Om det hände någon enstaka gång kunde man väl kanske ha förståelse för att det hänt saker eller liknande men när det händer gång på gång på gång så blir man jävligt trött och irriterad!
Denna måndagmorgon var inget undantag... Blästern var i princip tom på blästergrus, tunnan med blästergrus som hade runnit ur var så gott som full, golvet var fullt med olja, skitigt och jävligt överallt fy faan så sur jag blir när jag kommer och det ser ut så!

Jag brukar inte gnälla på mina kollegor men nu har det faan gått för långt! Jag skrev ihop ett argt brev i ren frustration men det lär väl inte hjälpa det heller. Vad får vuxna män att skita i att genomföra det som ju faktiskt är deras arbete? Dom har lika mycket betalt som jag (och förmodligen mer dessutom) så varför ska en eller två i samma maskin slippa göra vissa uppgifter som dom tycker är tråkiga eller jobbiga? När det dessutom är saker som vi har kommit överens om SKA göras?

Nä nu ska jag dra täcket över huv´et och hoppas det ser bättre ut i morgon annars tar faan bofinken Knut!

Inga kommentarer: