måndag 13 februari 2012

Zlatan

Jag har aldrig varit speciellt fotbollsintresserad men jag bestämde mig för att läsa Zlatas bok av ren nyfikenhet. Eller läsa- ja med öronen då, på jobbet...
Jag har alltid sett Zlatan som en jäkla diva som bara tänker på sig själv och är enorm kaxig och med en sjukt dålig attityd. Kanske var därför jag var lite nyfiken på hur man kan bli så stursk.

Nu när jag har läst boken är jag förundrad över hur man kan komma från sådana förhållande och lyckas på det sätt som han har gjort! Han har ju inte haft den bästa uppväxten av vad jag förstod av boken, men han har ändå alltid, alltid trott på sig själv. Hur är det möjligt? Om man inte får uppmuntran från någon, om man aldrig blir sedd, om man alltid tvungas slåss för sig själv HUR lyckas man då behålla det självförtroendet som han har? SJUKT stark person!

Inga kommentarer: