måndag 13 februari 2012

Tur och retur

till Västervik blev det i kväll.
När Edvin och jag var ute idag hade han svårt att gå ordentligt på benet och när han gick i trappan vek sig hans ben.
Så jag bestämde mig för att se om det kunde finnas någon tid i Vimmerby. Jag ringde till vårdcentralen ca kl 14. Dom ringde upp mig... tjugo över 4!!! Helt sjukt! Då hade tanten dessutom mage att skälla ut mig och mena på att jag var dum som inte hade åkt akut till Västervik direkt när det hade hänt. Men han går ju på benet (om än haltande) han kan räta ut/böja det, det är inte svullet/missfärgat så jag tyckte nog att jag kunde vänta tills i morgon men se det var ju mer eller mindre barnmisshandel... Det var bara att sätta sig i bilen och börna i väg till akuten i Västervik.

Väl där får vi vänta i ca två timmar sen får vi träffa läkaren som klämmer drar böjer och håller på. Men Edvin säger att det går bra...
Jaha nä men visst något är ju galet eftersom han inte står på hela foten och haltar, men det är lååång kö till röntgen och läkaren ser ingen anledning att vi ska sitta där halva natten när Edvin säger att det inte gör ont...
Nä men då så.
När vi kommer ut säger Edvin "aj nu har jag ännu mer ont" "nu gör det ont hela tiden..." STÖN Men varför sa du inte att det gjorde ont när doktorn frågade? Det får vi nog aldrig svar på...

Hur som helst sa läkaren till oss att ge det en vecka, har det inte gått över då ska vi röntga och kolla upp det.

Vi får väl se hur det ser ut i morgon...

Inga kommentarer: