onsdag 8 februari 2012

Det är bara skit mä´t

Mmmoooahhhhahhahaa kul va? Rännesketa hela da´n, babianarsle gör jävligt ont kan jag säga. Borde inte ha snålat utan köpt lambi... Konstigt nog mår jag inte dåligt på nått sätt, mår inte illa,har iof inte ätit något, är trött och frusen men man brukar ju vanligtvis må ganska kasst om man är magsjuk... Eller är det som käre far är övertygad om- det där matskiten vi håller på mä?! Hahaha

Annars är allt som vanligt. Jobb å slit å vad f-n gör det för skillnad? Nä nu ska jag inte vara "bitter" längre...

Jag kan berätta om hur det gick igår hos ögonmottagningen. Jag kan ju börja surt att det är ju märkligt att man i det närmaste ska behöva ha med sig en tolk nu mer när man ska gå till läkaren... Missförstå mig rätt, dom är säkert superduktiga MEN när barnet inte förstår vad han ska göra för att dom pratar på (läkarens ord) "mitt språk" då tycker jag att det har gått för långt!
Annars sa dom att han är lite översynt och har litet brytningsfel men inte så mycket att han behöver glasögon och förhoppningsvis kommer det att växa bort. Vi kommer att få åka på årliga kontroller.
Edvin var superduktig och gjorde som läkaren sa efter bästa förmåga. Ibland blev jag tvungen att tolka och berätta vilket håll som är höger och vilket som är vänster...

Nu är det snart dax att slå igen butiken. Undrar om jag vågar äta nått... Fast jag är inte särskillt hungerig...

Inga kommentarer: