fredag 4 november 2011

Uurrrkkk!

Nu har pesten gått laget runt här. Gabriel och Andreas blev sjuka i natt/morse och Selma på eftermiddagen. Vilken jävla sjuka det är! Äckligt räcker liksom inte till för att beskriva den. Nå ja nu hoppas vi slippa ett andra varv så i morgon blir det sanering och spritning av hela kåken.

Nog om det äcklet.
I går åkte vi för att titta på en ponny som vi funderar på att bli fodervärdar till. En jättefin b-ponny som är lite mer skolad och bättre att lära sig på än dom vi har. En som jag tror Selma skulle kunna ha mycket glädje av i många år. Det lutar väl åt att vi kommer ta hem honom =) När man "bara" är fodervärd så har man ju möjlighet att känna sig för under en längre period för att se om häst och ryttare passar ihop, så jag tror det kan vara en bra idé.

Tidigare igår var pappa/morfar snäll och kom ut och tog hand om Edvin under tiden Selma och jag var i stallet en stund. Först red Selma Krabat, sen red hon Olga och jag körde Randus=) Tyvärr var ju inte vädret riktigt med oss men vi hade det mysigt iaf.

I dag tog vi en ridtur tillsammans med vår kära stallkompis Monica och hennes Luffen. Selma red Krabat och jag körde Randus. Å jäklar i min lilla låda vilken fart han hade!!! Helt underbar rid/körtur =)

Annars är det som sagt mest spyor odl här. Återkommer när det stabliserat sig...

Skickar en kram till dom som behöver och vågar ta emot trots bacilluskerna ;)

1 kommentar:

Isa sa...

Guuu vad glad ja är att ni inte kom in till mig då.. Inte för att ja inte älskar er utan för alla krääkor. Blä. Krya på er!