tisdag 8 november 2011

Har varit på kurs

Jaha då har jag gått robotutbildning då... Det är ju alltid bra att lära sig nått nytt så det var ju bra då...

När jag kom hem hade min snälle far lagat chilli con carne till mig och barnen. Mumsigt värre. Sen tog han ungarna och åkte hem till sig så jag fick sova =) Tack så fantastiskt mycket! Nu överlever jag kanske natten och bilfärden hem i morgonbitti.

Jag sitter här och småhuttrar lite. Jag tycker det är kallt i dag. När jag åkte hem i eftermiddags var det bara 2 plusgrader på sina ställen på vägen. Så nu kommer nog den där jävla vintern som jag inte vill ha. Tur ju att min fina man har lagt på vinterdäcken åt mig=) Man vet ju aldrig om det är halt på morgonen.

Olga, det lilla åbäket har fått för sig att det är roligt att rymma igen. Hästkrake! Hon tycker säkert att hon har för lite mat. Vi har dragit ner lite på hennes hö eftersom både och och våra andra hästar, hör och häpnad, har GÅTT UPP i vikt sedan betet tog slut... Lite tokigt ;) Men hö´t verkar vara riktigt näringsrikt.
I dag har Andreas hämtat virket till boxarna oxå så nu blir det att snickra nästa veckan =) Like!!!

En annan kul grej: jag/vi är snart klara med julklappsinköpen=) Guttit! Det som är kvar får nog bli "live"köp för nu har jag gjort dom inköpen som jag "visste" om på internet. Härligt att vara ute i god tid för en gång skull! Har till å med börjat med ungarnas paketkalender! Det ni! Det brukar springas två dagar innan den ska hängas upp och sedan handlas under tidens gång, men se i år är ho tidi´t ute ;)

Kram till alla som vill ha och behöver

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snäll far :)

Linda sa...

Japp den bästa;)