onsdag 2 november 2011

Nytt försök

Ja nu är det nya tag igen. Ett nytt försök att hitta blogginspirationen.

Här händer det både det ena och det andra under tiden jag inte skriver.

Just nu drar pesten genom huset... Ja just det MAGSJUKA uuurrk. Hittills är det jag och Edvin som drabbats. Jag började i måndags. Fy för den lede! Helt slut blev jag sov mer eller mindre genom hela dagen. Men igår var jag pigg igen. Edvin kräktes tidigt i morse och har sedan klagat på ont i magen lite under dagen. Fast han har ätit utan att få upp eller ner det så *peppar peppar* verkar det som en ganska mild form ändå. Med mycket (hand)sprit och genom att försöka hålla oss avskilda hoppas vi på att rida ut stormen snabbt.

Jag har även lyckats med mitt första mål: minus tio kilo på vågen (före magsjukan...)Glad faktiskt=) Motivationen ökar ju när man ser resultat. Tio till och jag kanske ska se över min garderob lite... sen tar vi nog några till... eller tjaaa vi får väl se vad tiden ger ;)

Julen springer sig ju närmare oxå - i en väldig fart dessutom. Vad ska man göra åt det? Jo det är väl bara att öppna den stora plånboken (om jag hade haft någon...) och shoppa=) I år blir det nog lite blandat nätshopping och liveshopping. Det är många kusiner nu och jag tycker det är SÅ roligt att hitta på små julklappar till dom!
Naturligtvis är det lika roligt att handla till våra barn också. Men samtidigt är det svårare på nått sätt. Man vill så mycket och man får minsann höra om det inte passar...
Dom har ju som vanligt skrivit sina önskelistor och jag kommer lägga upp dom här på bloggen. Edvin har inte skrivit någon -än... ;)

Inga kommentarer: