söndag 5 juni 2011

Har bara inte hunnit

sitta här=) Det är ju så underbart väder ute så efter jobbet har jag/vi valt att vara ute mest hela tiden. När vi sen har kommit in har jag bara inte orkat sätta mig och skriva f´låt.
Jag har massor att berätta!
Jag kan börja med en rolig sak Edvin gjort på dagis. I onsdags var dom på utflykt till skogen. Dom hade med sig fika i ryggsäcken. Någon (dagis?) bjöd på cholkadbollar. Men en av fröknarna blev utan så hon låtsades bli ledsen ja inte jättelessen alltså utan lite bara. Då tar Edvin en tugga på sin chokladboll och sedan vänder han den mot henne och säger :Du kan få en bett på min, det är många bett kvar... Sötisen! Jag blir så glad och stolt över vår son när han gör så=) Ja jag vet att man inte "får" skryta över sina barn men ibland bara måste man=)

För övrigt har grejat och mojat som bara den den här veckan. Vi har provat nya selen som kom hem. Jäklar vad många remmar och bröte det var!!! Men jag tror vi har fått ordning på det.
I dag har vi kört både Olga och Randus, cyklat och kollat "nya" körvägar, tvättat, letat rätt på diskbänken, klippt gräsmattan, pockat upp poolen, målat ja det har ta mig faan hängt i hela dagen!
Nu blir det lite käk sen blir det väl att byta sängkläder och hänga tvätt (igen) för att senare sjunka ner i soffan och njuta av ledigheten=) Ska nog gosa upp mig jämte gubben (som garanterat sover efter 5 min eftersom han har jobbat natt)

Vet ni förresten att det snart är dax för 5årig bröllopsdag?! Tiden går fort när man har roligt säger dom ju och fort har det ta mig faan gått!!!!
Att gifta mig med Andreas är det bästa jag gjort i hela mitt liv! Han är helt underbar=)
Jag har smidit hemliga planer för att fira bröllopsdagen och jag tror vi kommer få det jättemysigt. Många har sagt "tänk om A har hittat på något" och jag har sagt att det är ingen risk... Taskigt sagt tycker kanske somliga men jag menar absolut inget illa när jag säger så. Det är bara så vi har fördelningen i vårt förhållande. Det har bara blivit så... Vill han så får han jättegärna boka och planera saker men han har andra saker som han tycker är roligare så därför brukar jag ta på mig den uppgiften. Därför tror jag inte att han har planderat något (dessutom jobbar han både bröllopsdagen och den dagen jag planerar att åka iväg)

Nu ska jag laga mat <3

Inga kommentarer: