torsdag 10 december 2009

Kurs

I dag har jag varit på robotkurs som Ljunghäll ordnat. Kul att träffa "dom gamla gubbarna" igen. Jag hoppas ju naturligtvis att Ljunghäll har en baktanke med att utbilda oss som fick gå hem... Jag skulle inte tveka två sekunder om dom ringde och erbjöd mig jobb. Kursen är på fyra förmiddagar och vi får behålla a-kasse ersättningen under tiden. Helt okej tycker jag.
Här om dan fick jag dessutom besked att jag får läsa in naturkunskapen under våren med behållen akassa=) Då kan jag söka sjuksköterske utbildningen till hösten och be till högre makter att jag kommer in...

Annars är det väl som vanligt här, händer inte mycket, har sovit som en kratta pga en mycket rörlig sängkamrat som helst ska ha sitt huvud uppe på mitt och dra allt han orkar i håret. Ja Edvin alltså... Andreas sover ligger så still och snällt på sin sida, enda gången man blir störd av honom är när han gnisslar tänder eller pratar i sömnen...
I kväll gick iaf läggningen av Edvin bättre än igår. I går tog det över en timme för honom att somna, sen när han väl somnat och jag ska gå ner börjar hundfaan yla när han får se mig så Edvin vaknar igen... Där hade alla som ville ha en billig hund haft chansen...

Inga kommentarer: