fredag 4 december 2009

Dagens uppdrag

Dagens tema blir städning. En välbehövlig syssla här på Kvarngatan... Jag begriper inte riktigt hur det går till men det är ALLTID stökigt här. Men det kanske blir så med två vuxna slarvputtar tre ungar en hund och en katt... Plus en lillebror som är expert på att komma in med grusiga skor som han alltid ställer på mattan... Ja sen ska man väl inte glömma att det just nu känns lite som en byggarbetsplats och att det finns ca ett ton leksaker som ligger exakt överallt trots att dom har angivna platser:(
Men nu är det väl bäst att sätta igång. Lillsork tittar på Byggare Bob så jag börjar väl i köket så jag inte stör honom...

4 kommentarer:

Anonym sa...

fördelen med att städa när det är stökigt är att det blir extra fint när det klart!

Anette

Linda sa...

Sant! Om man hinner klart innan det börjas stökas till där man började;) Leksaker har en förmåga att "hoppa" ur lådan lika fort som man plockar i dom... Det viktigaste är att det är rent tycker jag lite stökigt får man kanske räkna med att det blir:)
Kram kram

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

håller jag med om!

kram