måndag 21 december 2009

Dagens garv

Dagen började lite halv roligt med en son som helt klart klivit upp på fel sida. Han vill först upp alldeles för tidigt. Sen när det var dags att gå till stallet för att släppa ut hästarna fick han för sig att han skulle åka traktor dit... Oj vad det vrålades, jag är helt säker på att det hördes över halva Frödinge. När han inte fick åka traktor tänkte han minsann varken ha mössa eller vantar på sig. Undrar vem han har humöret efter;) Det slutade med att jag fick ta stallet själv och Andreas gick in med den lilla solstrålen, som somnade straxt där efter.

Något senare bar det av till stan. Tyvärr hittade jag inget av det jag skulle ha:( Hum börjar känna mig liiite stressad. En anledning till besöket i stan var att Edvin och jag skulle få oss en lite grisspruta. Det gick bra, är öm i armen nu men annars märks det inget varken på mig eller Edvin.
När sprutan var avklarad besökte vi kära syster. Hon matade oss lite, vi var hungriga. Dom stora barnen kom in oxå så Isa pysslade lite med dom. Vid fyra tiden började Edvin bli trött och hungerig igen så då var det bara att åka hemåt. Tror ni inte Edvin somnade innan vi kommit utanför Vimmerby! Gissa vilket humör han var på när han vaknade när jag bar in honom.... Brandvarnaren har lägre decibel!

En kul grej hände i kväll. Selma och Gabriel skulle ut och åka pulka, efter två minuter kommer dom inrusande å skriker : MAMMA DET ÄR EN VARG I PULKABACKEN!!!!
Jag frågar hur den såg ut och hur stor den var, det visade sig att det var en svart katt....

Inga kommentarer: