tisdag 1 december 2009

Fortsatt sjukstuga å annan sjuka

Eftersom Selma mådde bra idag och inte hade kräkts sedan söndagskväll och kunde äta igår fick hon gå till skolan i dag. Men det tog inte mer än till 9 innan dom ringer från skolan och sa att Selma hade så ont imagen att hon grät, så det var bara att hoppa in i bilen och hämta henne. Sen hann vi hem och jag hann in i duschen då ringer skolan igen... Gabbe hade kräkts i matsalen... In i bilen igen och hämta hem nästa sjukling... Not nice! Men nu har dom båda ätit och leker som bara den. Gabbe blir hemma i morgon men Selma har ju inte kräkts eller nått sen söndags så hon får nog gå i morgon om hon inte har ont i magen på morgonen. Jag är helt återställd och Andreas och Edvin mår oxå bra som tur är. Jäkla äcklig sjuka!

Jag råkade ut för en annan sjuka i dag... Julsjukan... Våra barn har varsin paketkalender, och varje år bestämmer vi att nästa jul ska vi minsann vara ute i god tid med paketen...MMMMM å varje år börjar vi den 30 november... Jättegod tid! I dag var jag inne hos AF och anmälde mig som arbetslös igen. Då skulle jag passa på att köpa lite småsaker till kalendrarna. Det finns ju så otroligt mycket söta och roliga saker. Jag fick ett enormt köpbegär!
Allt bara skrek köp mig! köp mig! medan plånboken skrek STOPP jag blir utsvulten, mager som en anorektiker, tom som en ölburk en lördag eftermiddag. Hjälp stoppa henne! Lite småsaker fick jag med mig iaf och lite annat som jag bara var tvungen att köpa;)

Inga kommentarer: