fredag 13 november 2009

Veckan

gick visst lika fort den... Denna vecka har jag jobbat, sovit och jobbat känns det som iaf:(
I dag ska jag börja kakla tänkte jag. Andreas är till stan och köper snöre och lite annat vi behöver.
Vi fick en lite galen idé, vi ska ha tapet på snetaket... Gubben vi frågade på MM tyckte nog vi var helgalna, man kan ju inte ha tapet i ett badrum! Det är inte godkänt, man ska ha våtrumsfärg eller matta. Nä men om man tätskiktar och målar med våtrumsfärg och sen tapetserar, då måste det väl vara godkänt? Det är ju inte direkt så vi ska ha vanlig papperstapet inne i duschen, det är ju bara ett snetak som inte blir utsatt för väta. (om man inte ska ha vattenkrig;)) Nu sitter iaf tapeten oxå uppe (tills den kanske ramlar ner... man vet ju aldrig) Det var inte helt enkelt att vara ensam och tapetsera i ett snetak, tapeten är en fototapet som dessutom blir väldigt skör när man limmar den. Med lite svordomar och mycket lim lyckades jag till slut få upp den:)
Nu bara längtar jag tills Andreas kommer så jag får sätta igång med kaklingen, men först ska vi nog rida en tur med barnen. Nu när det ÄNTLIGEN är uppehåll. Hatar den här årstiden!

Inga kommentarer: