onsdag 18 november 2009

Svensk Bilprovning

Bilprovningen i Vimmerby valde verkligen en bra dag att retas med mig... Men dom fick sina fiskar varma vill jag lova!
Volvon vi har har varit en följetong utan dess like. Vi köpte den som sagt billigt, obesiktad. Första besiktningen var det några fel, inget allvarligt men krävde ombesiktning. Det var bland annat handbromsen som inte tog tillräckligt. Efter ombesiktningen var handbromsen fortfarande inte okej, Andreas fixade till det och skulle åka in och besikta... Då hade vi missat dagen så det blev en helt ny besiktning, nu var allt som var fel på första besiktningen okej men det hade uppkommit "nya" fel..... Då hade Andreas tröttnat så vi lämnade ner den till Karlbergs för att dom skulle fixa till felen och släcka tvåorna. Nä då släckte dom inte tvåorna för dom tyckte kroken var glapp! Felet som stod i protokollet var att låsmekanismen kärvade.
Idag skulle jag åka in och besikta så det blev klart... Tändlåset var okej men inte kroken för dom trodde att en liten röd plutt var tvungen att sticka ut minst 2 mm. Jag blir förbannat (har lite kort stubin:/) åker ner till Karlbergs och frågar va faan dom håller på med, jag tänker inte betala 300kr för nått som dom inte gjort. Men när vi tittar lite så visar det sig att plutten inte alls ska sticka ut!
Ner till bilprovningen igen och fråga om dom vet va dom håller på med;) Plutten ska inte vara ute. Oj då, vi misstog oss visst... Nä men då är det okej, men den är väldigt glapp... Jag skulle aldrig hänga på nått på den här....bla bla bla inte godkänt
Där nånstanns exploderade mitt huvud. "Men det ska ni ge faan i för det är inte med på protokollet".
Då insåg dom nog att det var inte lönt att retas mer... Dom släppte igenom biljäveln och bad så hemskt mycket om ursäkt flera gånger. Det var ju bra att vi fick se att det är olika på olika krokar sa dom. Ja sa jag annars kanske det kommer in fler arga tanter svarade jag:)

Nu har dom nått att prata om på fikarasten

1 kommentar:

Nettan sa...

Hahahahaha!! Go girl!!