fredag 13 november 2009

Därför passar jag inte som båtbyggare

Jag har redan ångest för att jag ska åka till jobbet på måndag... Jag gillar verkligen inte att vara båtbyggare. Denna vecka gick det väl skapligt tills i går. Jag började veckan med att isolera under två båtar, det gick ganska bra, även att man kryper på knä hela dagarna och jobbar med armarna över huvudet i 9.5 timmar. Visst känns det. Prova med att stå med armarna över huvudet, halv böjda så får ni se hur det känns efter en stund.
Men i går var isoleringen färdig och jag fick ett nytt uppdrag. Maskera toan i en båt. Han som ska visa mig sa att det viktigaste var att fogarna blev jämna och ca 5 mm. Jag började tejpa vid halv 7. Klockan elva kommer basen och kollar hur det går... "Nä så menade jag inte, det är för brett mellan tejparna. Det är bara att ta ner och göra om... Men det såg jämt och snyggt ut..."
Jag var SÅ nära att börja tjuta! Där hade jag stått och slitit i 4 timmar och hade kanske en halv meter tejp kvar, DÅ kommer han! Ä fy faan, jag gillar verkligen inte att vara båtbyggare. Det känns som om jag bara är i vägen och gör fel hela tiden.

Förresten gillar jag inte ens båtar;)

1 kommentar:

Nettan sa...

Jag förstår dig. Hoppas att du kan hitta ngt annat. Det är verkligen inte kul att va på ett jobb som man inte trivs på, jag vet!
Hoppas vi ses snart!
Kramar om!!