onsdag 27 oktober 2010

Stackars stackars mig!

Förra lördagen råkade jag äta lite lördagsgodis... Efter en stund försod jag varför man ska ge faan i å äta sån skit... Jag bet sönder min tand, plötsligt kände jag bara att det var väldigt vasst i munnen. En stor bit hade lossnat på en av kindtänderna. Jaha, det var bara att bita i det sura å ringa tandläkaren. Min stora skräck! Möss, höjder och TANDLÄKARE är det värsta jag vet!

I dag var den stora dagen när det var dags att "äntligen" dax. Kvart över ett, hu förmiddagen gick alldeles för fort och det var bara att bege sig in till stan. Väl där hoppade jag upp i hatstolen en stor bedövningsspruta sattes in i tandköttet och bedövade halva huv'et kändes det som. En kvart senare var jag klar. Helt slut i kroppen av all spänning och 938kr fattigare. När jag ska lämna besöksrummet säger sköterskan "om du vill beställa tid så kan du göra det i kassan" hhmmm troligt elr? Behövligt kanske men va faan jag tycker bara det blir jobbigare för varje gång jag är där.
Förra gången jag verkligen försökte ta tag i mina tänder misslyckades tandläkaren med en rotfyllning så jag var tvungen att dra ut den - det förbättrade inte mitt förtroende för tandläkarna om jag säger så.

Inga kommentarer: