tisdag 26 oktober 2010

Funderingar

Så har friveckan äntligen börjat! Går dagen gick jag som i ett vaccum. Jag slutade klockan 6 på morgonen sedan sov jag 2-3 timmar på förmiddagen. Därefter var det bara att sätta fart med att röja upp allt som blivit eftersatt veckan innan. På efterniddagen kom Selma hem och ville att en kompis skulle få komma och rida. Vi gav oss ner till stallet vid fem tiden men det blir ju kolsvart ute jättetidigt! Vi tog en ganska kort sväng men flickorna var nöjda iaf. Nästa gång får Thea komma lite tidigare så vi hinner rida lite längre.

När man inte har sovit mer än ett par timmar blir man lite konstig i huvudet och lite lätt irriterad... Jag hörde på radion härom veckan om en man som i perioder inte kunde sova, ibland kunde det gå två veckor utan att han fick en blund i ögonen! Stackar honom!!! Han måste ju må asdåligt under en sån period. Jag tycker det räcker med ett dygn så blir man luddig i skallen och glömmer vad man sagt och gjort...
I natt har jag lyckats sova ganska skapligt så det verkar som om det funkar att vända om dygnet ganska bra denna gång. Annars kan det ju vara knepigt ibland.

När jag åkte hem en morgon satt jag och funderade lite på vad som gör en människa lycklig. Varför somliga aldrig verkar bli nöjda, oavsett om dom har allt man kan önska sig eller inte. Det verkar ibland som om ju mer en människa har desto mer begär får hon eller han. Ja ni det är en komplicerad fundering som säkert inte har några enkla svar... Men det är nog värt att fundera på ibland, varför blir man aldrig nöjd?

Inga kommentarer: