söndag 9 oktober 2011

Så börjar det då

Kul att äntligen få skrapa rutorna när man ska hem från jobbet... NOT!!! Gillar verkligen inte kyla. I går kväll när jag åkte till jobbet tog jag vinterjackan och vantar. Dom va goe å ha i morse när jag skulle skrapa bort islagret som låg på rutan. Stön nu är snart den jävla vintern här. Brr hög tid att dra på lite värme i kåken.

I dag har Selma varit i Falken och tävlat. Jag kunde inte vara med eftersom jag jobbat och jobbar natt.. Men det blir ju säkert flera gånger.
Igår skulle vi klippa Krabat lite eftersom han blir så svett när man rider honom. Men ujejuj!!!! han slet sönder så mycket bindslen som fanns i Vickans stall bara av ljudet av maskinen. Han vart hysteriskt rädd och då tycker jag inte att det finns någon anledning att bråka med honom mer. Blir han så rädd så ska han slippa tycker jag.
Selma och jag borstade och flätade honom i går kväll. Han blev så fin den lilla pollen ;)
Sen hade det väl gått sisådär idag. Jag pratade med Selma förut och hon hade väl ramlat av på första hindret första varvet. Krabat hade visst blivit rädd för något. Sen red hon ett andra varv och det hade gått bra så en rosett fick dom med sig hem iaf.

Igår kväll när Selma och jag var i stallet hörde vi ett konstigt ljud utanför. Det lät som två katter som slogs fast mycket högre. När vi tittar ut ser vi två grävlingar som slåss som bara den! Vilket jäkla oväsen!!! Selma blir skiträdd och börjar dra i mig och jag försöker låtsas att det inte är någon fara... (fast mina knän darrar..) Otäcka djur det där!

Nu är det snart dax att åka till drömfabriken för dom 12 sista timmarna innan den underbara friveckan börjar. I dag älskar jag mitt jobb, fryser jag kryper jag bara intill degeln=)

Fast i natt gick brandlarmet så då fick vi gå ut mitt i natten. Tur att jag hann få med mig en jacka =)

Inga kommentarer: