torsdag 6 oktober 2011

Märkligt sammanträffande?

I söndags frågade Selma mig vilket skift jag jobbar i veckan. Jag svarar natt. "åååhh nej! Då är du alltid så tjurig!" säger hon då...
Kan kanske ligga lite i det MEN jag tror oxå att ungarna missbrukar mitt humör lite. Som i måndags när Selma kom hem från skolan (jag hade alltså INTE börjat jobba än...) hon börjar be om än det ena än det andra. Jag svarar ja eller nej beroende på vad det är. Men efter tjugonde frågan börjar jag bli lite irriterad eftersom flödet aldrig verkade upphöra. Då ber jag henne helt vänligt att sluta tjata och gnata om allt. "Jag visste att du skulle bli tjurig för att du jobbar natt" gastar hon då... EEeeehhh?!
Sen tar det någon timme eller nått sen börjar hon tjata om att hon vill rida på tisdagen. Då låter det så här:
Selma: Mamma ska vi rida i morgon?
Jag: Men vi har ju pratat om det. Vilken tid slutar du skolan?
S: Halv tre
J: Just det. Vilken tid ska du spela klarinett i Vimmerby?
S: klockan fem
J: precis. Sen ska jag vara på föräldramöte vid halv sju så vi måste äta innan.
S: Men vi gjorde ju det en annan gång... Dumma dig!

Så har hela veckan fortsatt. När dom stimmar och lever ber jag dom gå till ett annat rum när jag försöker vila eller prata i telefonen eller så går jag iväg. Hur lång tid tror ni det tar innan navelsträngen dras ihop och dom står bakom ryggen igen? Tjjjaa i genomsnitt tre minuter skulle jag tippa på...
Och av någon anledning verkar dom mycket mer tjatiga och gnatiga när man inte riktigt orkar, är det bara jag som upplever det?

Jag funderar på om jag kan byta bort natten. Jag har så vansiningt svårt att sova. I går sov jag från halv åtta till elva. Sen kunde jag inte sova mer. Försökte vila på soffan men kan helt enkelt inte slappna av. Känner mig stressad när jag vet att vi ska iväg och har tider att passa sen vill man hinna med lite annat och det ska läsas läxor å hejåhå. Det är ju bara var femte vecka men det känns jäkligt tufft. Jag tror det är stressen som gör att jag har svårt att sova.

Men så är det väl för alla...

Ska sluta gnälla...

Kan berätta något kul istället. Vi funderar på att utöka våran hästflock med en liten shettis till. =) Randuspojken är till salu. Andreas tycker ju så hemskt mycket om honom, ja jag gör ju oxå det men jag tror Andreas är ännu mer förtjust i honom.

Nä nu ska jag vila lite innan det är dax för ännu en natt på drömfabriken =) I morgonbitti klockan 04.03 har jag gjort halva arbetsveckan =) Sen kommer det FRIVECKA

Då ska jag ägna mina barn, min man och våra hästar och vårt hem all tid dom förtjänar <3

Inga kommentarer: