tisdag 11 oktober 2011

Förlåt!!!

Men guuuudd! Hur förvirrad och glömsk får man bli? I går hade jag lovad att hämta barnens kusin på dagis... Gissa om jag trodde jag skulle dö när hennes pappa kommer och frågar vart hon är... Så fruktansvärt! Jag hade helt glömt att vi skulle hämta henne på. Nu var det väl ingen fara dagis skrattade och pappan skrattade men lilla tjejen blev ledsen=( Huua vilket dåligt samvete jag har. Nu får jag hoppas att jag kan få hämta henne en annan dag istället.

Jag gör upp lite ursäkter nu känner jag MEN jag lovar, jag blir lite förvirrad av att jobba natt.
Igår kväll pratade jag med min lilla syster och hon frågade om hon kunde komma ut på förmiddagen. Javisst säger jag. Sen är det glömt... Jag blev glatt överaskad när hon klev genom dörren i morse.
Synd bara att jag hade bokat tid att dra ut min tand på förmiddagen...
STÖN! Återigen förlåt... Vi fick ju en liten stund av prat och kaffedrickande iaf=) Det var najs.

Nått som inte är najs är min jävla tand som har jävlats med mig så länge nu. Jag "fusklagade" den ju för ett tag sen (fast jag ville dra ut den...) efter det har den ju ramlat ut bit för bit och i måndagsnatt när jag jobbade gick den av helt. Jag tuggade tuggummi och känner hur hela tanden spricker ända upp i roten. Det gjorde inte ont men den hängde och fladdrade så varje gång jag bet ihop så kändes det obehgligt.
Jag ringde och fick en akuttid i dag för att plocka ut den. 45 minuter höll han på!!! Gissa om jag var genom svett och helt slut i kroppen efteråt! Roten hade vuxit ihop runt käkbenet och tanden var så pass porös att den bara ramlade i småbitar på vissa ställen (utom roten -den var stenhård). Både jag och tandläkaren var genom svetta när det var klart. Men nu ligger faanskapet i en soppåse i Vimmerby och jag kommer ALDRIG mer behöva se skiten. Det kostade nära 1300 men det var det faan värt!

En annan kul sak... I dag när jag kommer ner säger Andreas att pannan lagt av... Oohh shit. Återigen ser jag tusenlappar flyga ut genom fönstret.
Jag skrev en sur status rad på facebook och pling så dyker en kille från skolan upp och erbjuder sig att kolla på pannan ;) Han ringer och pratar med Andreas och dom kommer fram till vad som är problemet och vips så funkar det igen =) Ja eller vi fick ju köpa någon ny grunka som sattes dit men ändå! Ibland är facebook bra att ha ;)
Han som hjälpte oss är förresten tv-kändis- han spelade polis i ica reklamen härom veckan=)
Det är lite kul igentligen. Jag funderade lite på vad gamla klasskamrater håller på med. Vi är ju en drös som gick Valstadskolan med inriktning på jordbruk, men hur många av oss jobbar med djur? Det är nog inte många. En är skådis och mångsysslare, en är pilot någon är egen företagare jag är skitig gjutare osv. Vore kul att träffa alla för att se vad dom gör. Det är ju ett tag sen vi slutade nu...20 år nästa år...

Inga kommentarer: