lördag 31 juli 2010

Semester=)

Jag har tagit lite semester från det mesta just nu;) Men nu ska jag försöka förmedla lite om vad som händer här just nu.

I lördags var vi med alla mina syskon och deras familjer till Kolmården. Det var riktigt trevligt trots regnet som kom. Jag tror däremot att våra barn mest uppskattade linbanan och http://www.tropicarium.se/

Sen var vi hemma och målade stall ett par dagar innan vi i onsdags drog till Stockholm. Vi tog med oss Andreas bror och hans familj för att vi inte skulle komma bort;) Vi hade tre toppen dagar med Gröna lund, Aquaria, Naturhistoriska riksmuseet. På torsdagen kom det en del regn men vi klarade oss från det ganska bra ända tills vi var nästan hemma... Då kom ett riktigt åskoväder. Lite blöta blev vi allt men snart hade vi torkat så vi kunde sticka i väg och ta en snabbtitt i ett köpcentra. Smarta som vi är hade vi ju glömt laddaren till telefonerna, så det blev att köpa en till.
I går när vi åkte hemåt stannade vi vid Heroncity, tyvärr var barnensplanet stängt men vi hittade lite rutchkanor och senare lite lunch varpå vi styrde kosan mot Söderköping och http://glassrestaurang.smultronstallet.se/page.asp?id=1 Sen var vi nog alla ganska mätta och stinna... Iaf i våran bil...Jag mådde illa hela kvällen efter det. Urk! Men det var gott just då=)

I dag blev det en tur till Virserum marknad. Men det är ju inget nytt under solen... samma gamla "bös".

Edvin har börjat med ett nytt uttryck förresten. "jajamen" säger han... Det kommer från Bilar filmen... Den tittas på ca 2-3 ggr/dag...

Inga kommentarer: